Het paradijs - Reisverslag uit Aluthgama, Sri Lanka van Antony Vinke - WaarBenJij.nu Het paradijs - Reisverslag uit Aluthgama, Sri Lanka van Antony Vinke - WaarBenJij.nu

Het paradijs

Door: Antony

Blijf op de hoogte en volg Antony

27 December 2015 | Sri Lanka, Aluthgama

Vanochtend konden we lekker uitgeslapen, want we hadden aardig wat uurtjes slaap in te halen.
's Ochtends kregen we een heerlijk en gezond ontbijt met fruit toast en thee.
Tijdens het ontbijt hadden we een prachtig uitzicht op de tuin en de rivier. De tuin alleen al lijkt een klein paradijs met palmbomen en andere exotische bomen en planten waarvan ik de naam niet weet.

In de middag wilden Thijs en ik wat boodschappen doen, voornamelijk water en even geld pinnen. De zoon van Siri, Sahan, heeft ons met de tuk tuk het stadje Aluthgama, waar we verblijven laten zien. Voor ons was dit de eerste keer in een tuk tuk en ik vond het erg leuk. Het gaat best snel en Sahan reed overal tussendoor. Echt typisch iets uit Sri Lanka.
Hierna gingen Thijs en ik naar het strand, dit hebben we lopend gedaan. Erg mooi om hier het strand te zien, het ligt er netjes bij. Ik dacht dat het water koud zou zijn maar gelukkig was het lekker warm. We hebben even gezwommen en toen op het strand in slaap gevallen. Na een paar uur weer richting het guesthouse want het was al bijna avond.
'S avonds gingen we barbequen. Siri had een kabel met gekleurde lichtjes, deze wilde hij hoog in de boom laten hangen. Echter bleken de drie mannen, Siri, Sahan en man van Sheena ( dochter van Siri),  net iets te klein. Gelukkig was Thijs bereid om op het trappetje te gaan staan en de slinger om de boom te binden.
We aten samen met Kenneth en Kelly en af en toe kwam Siri erbij zitten. Ook na het eten bleven we nog zitten om wat te drinken en na te praten. Dat was erg gezellig en leuk om Kenneth en Kelly beter te leren kennen. We zouden op tijd naar bed gaan, want de volgende dag moesten we er op tijd uit. Door de gezelligheid werd het toch wel al gauw 1.30 voor we naar bed gingen. Al met al een zeer mooie eerste dag in Sri Lanka

Tags: De tuin