Iets met slangen... - Reisverslag uit Aluthgama, Sri Lanka van Antony Vinke - WaarBenJij.nu Iets met slangen... - Reisverslag uit Aluthgama, Sri Lanka van Antony Vinke - WaarBenJij.nu

Iets met slangen...

Door: Thijs en Antony

Blijf op de hoogte en volg Antony

27 December 2015 | Sri Lanka, Aluthgama

Dag 3:
Zaterdag 26 december 2015

Ondanks dat we die nacht redelijk op tijd in bed lagen konden Thijs en ik niet slapen, dat werd pas rond 3.30. De volgende ochtend moesten we er wel vroeg uit dus dat was even doorzetten.
Die ochtend gingen we varen met een bootje op de rivier die door Aluthgama stroomt. De tuin van Siri grenst aan deze rivier dus we konden zo vanaf de kade instappen.
Het was een schitterende vaartocht door de mangrovebossen. We zagen daar veel dieren zoals exotische vogels (kraanvogel, ijsvogel), varanen, zowel groot als klein, slingerende en klimmende aapjes en vliegende honden en de bomen deze waren aan het slapen overigens en een gif-groen-kleurige slang die ik pas op het laatste moment kon zien.
Nu was ik vergeten te vertellen dat er veel watersport in deze rivier gedaan wordt. Er varen bootjes met bananen erachter waar je op kunt zitten en veke jetski's. Echter toen wij met de boot de andere kant opvoerden zagen we een krokodil, die nog net met zijn neus en ogen boven waterkwam. Nu wisten we in ieder geval zeker dat we niet meer in die rivier gaan zwemmen.
Een zelfde vaartocht  had Kenneth een paar jaar geleden ook met zijn biologische moeder gedaan. Dat was in zijn vakantie dat hij zijn moeder voor het eerst ontmoette.
De tocht duurde drie uur en daarna meerden we ook weer aan bij de tuin van Siri.
Het was ook lunchtijd. We kregen een lekkere homemade-pizza, gemaakt en gebakken door Sahan.
Na de lunch gingen we nog even aan de kade liggen zonnen en te kijken naar alle waterscooters en bananenbootjes, toen er opeens heel veel lawaai over het water kwam zetten. Dit bleek een vliegtuig te zijn die jn het water landde. Het bleek een amfibie vliegtuig te zijn die gasten van een hotel hier tegenover ophaalt en wegbrengt naar andere vliegvelden op Sri Lanka.
' s Middags gingen we met z'n vieren naar de supermarkt geweest voor water ansichtkaarten en chocolade, deze moesten we gauw opeten anders smolt hij zo in je handen.
Na het boodschappen doen gingen we nog een keer naar het strand samen met  kelly en kenneth. We werden door siri met de tuk-tuk gebracht en door zijn zoon opgehaald. Het water was weer lekker warm en de golven redelijk hoog, plus minus 3 meter. Mooi om met de stroom mee te zwemmen.

Als avondeten hadden we een heerlijke curry. Na het eten waren we zo moe dat we snel het bed in gingen. De volgende morgen moesten we namelijk weer heel vroeg op, om 4.15 ging de wekker. Waarom we zo vroeg op moesten blijft voor jullie nog even een verassing.

• 27 December 2015 - 14:30

Wim En Gea:

Hallo Antony, leuk om zo jullie belevenissen te volgen. Gelukkig voor mij van veilige afstand op de bank in Nederland. Wat een enge dieren van dichtbij gezien. Ik zou wel wat gillen hebben laten horen. Maar de boottocht was verder dus prachtig. Lekker klimaat? Groeten van ons en kijken uit naar volgend verhaal. Wim en Gea

• 27 December 2015 - 17:07

Ma:

Hoi Antony, uit dit verhaal lees ik dat jullie genieten! Mooi hoor ,we wachten met spanning op het volgende verhaal!