The holy mountain - Reisverslag uit Aluthgama, Sri Lanka van Antony Vinke - WaarBenJij.nu The holy mountain - Reisverslag uit Aluthgama, Sri Lanka van Antony Vinke - WaarBenJij.nu

The holy mountain

Door: Antony

Blijf op de hoogte en volg Antony

29 December 2015 | Sri Lanka, Aluthgama

Dag 6
Dinsdag 29 december 2015

Gisteren konden we nog even lekker uitslapen omdat we pas om 13.30 op pad gingen. Dit keer zou de reis richting de  bergen gaan. Thijs, kenneth en Kelly ik gingen naar de beroemde berg, +/- 2300m van Sri Lanka, Adams Peak. Deze berg staat bekend om de pelgrimstocht naar de top voor de vier grote religies die het land rijk zijn, boedisme, hindoeïsme, christendom en de islam.
Na een lange rit van meer dan 5 uur kwamen we aan in ons guesthouse the white elephent. Daar kregen we een hele ruime kamer waar we konden slapen. Na het eten gingen we gelijk naar bed omdat we er om twee uur weer uitmoesten. Om half drie s nachts startten we onze tocht naar de top van Adams Peak. Geheel in het donker met een heldere lucht en ontelbaar aantal sterren liepen we richting de trappen. De tocht naar boven is namelijk helemaal gemaakt van traptredes. Het waren er heel veel, duizenden ( ik heb ze niet geteld). Het was best zwaar maar we bereikten allen de top rond 5.15. In het oosten zag je de lucht al iets lichter worden. Maar daarbij kwam er ook een wolkendek mee die de zon verhulde. Om 5.30 kwam de zon op maar helaas was dit niet goed zichtbaar. Maar toch was het bijzonder om daar bovenop die berg te staan. Dat dachten meer mensen want het was ook superdruk daar. Het was trouwens ook ongeloofelijk koud boven op de berg, niet dat het vroor want er lang ook geen sneeuw, maar toch een straffe wind.
Na een uurtje gingen we weer naar beneden maar dat vond ik niet fijn. Elke stap die ik zette deed zeer aan mijn benen en knieën. Ik was blij toen ik weer onderaan de berg was en een lekker ontbijt klaarstond in het guesthouse.
Na het ontbijt terwijl we al een hele nacht en ochtend erop hadden zitten gingen we weer huiswaarts. Siri liet ons de mooie natuur zien van de bergen. Dit uitzicht was echt genieten! Onderweg nog theepluksters gezien. Ik heb ze allen wat snoep gegeven en daarna nog een foto gemaakt. Mooi om te zien met de theevelden en de werksters die aan het plukken zijn, maar het is voor die vrouwen erg zwaar werk, 16kg thee plukken per dag.
Rond 17.30 kwamen we weer aan in Aluthgama en konden we uitrusten van de drukke nacht en dag. Morgen gaan we naar mijn geboorteplaats, Ragama.

  • 29 December 2015 - 20:06

    Eva:

    Topprestatie!

  • 29 December 2015 - 22:29

    Ma:

    Wat geweldig dat jullie de Adams peak beklommen hebben! En dat in minder dan 3 uur! Ik zeg net als Eva :een topprestatie.
    Zijn benieuwd naar de foto',
    Heel veel succes morgen in Ragama! Het kaarsje brandt!

Tags: Adams Peak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antony

Reis naar Sri Lanka

Actief sinds 21 Dec. 2015
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 6959

Voorgaande reizen:

23 December 2015 - 13 Januari 2016

Zoektocht biologische Moeder

Landen bezocht: