Dag 15 uitrusten. - Reisverslag uit Aluthgama, Sri Lanka van Antony Vinke - WaarBenJij.nu Dag 15 uitrusten. - Reisverslag uit Aluthgama, Sri Lanka van Antony Vinke - WaarBenJij.nu

Dag 15 uitrusten.

Door: Antony

Blijf op de hoogte en volg Antony

08 Januari 2016 | Sri Lanka, Aluthgama

Vrijdag 8 januari 2016

Zo vandaag lekker een rustdag. Heerlijk uitgeslapen maar rond 10 uur werden we dan toch uit het bed gebrand door de warmte. We kregen een lekker ontbijt om de dag op te starten.

Vandaag was de dag dat de foto in de krant zou komen te staan en dit was ook zo. De krant lag al op onze ontbijttafel en de advertentie was opvallend en de foto goed zichtbaar. Nu was het afwachten op telefoontjes.

Toen we helemaal klaar waren besloten we om in de stad souvenirs te halen. Siri wist wel een leuke winkel waar houten beelden gemaakt en verkocht worden en bracht ons er naar toe. In de winkel was veel te zien, net als in de carvingshop in Kandy, stonden er vele mooie houten beelden. Helaas hebben we maar een kleine koffer mee, dus het zijn geen levensgrote olifanten geworden, maar we zijn toch goed geslaagd.

Tijdens het shoppen kreeg Siri regelmatig telefoontjes van mensen die op de advertentie wilden reageren. Helaas waren deze telefoontjes niet helpend.

In de middag gingen we naar het strand. Eerst even langs een paar winkeltjes om een volleybal en een zwembril te halen. Met de bal konden we lekker op het strand en in het water overgooien en voetballen.
De volleybal kwam goed van pas. Al gauw kwam er een Sri Lankaanse man met de vraag of we wilden volleyballen bij het net. Volgens Siri wordt deze sport veel on Sri Lanka gespeeld. Na een beetje aarzelen, want wat weten wij nu van volleyballen, toch ingestemd om een potje te doen. Eerst waren we met z'n drieën maar er kwamen al gauw meer spelers bij. Allemaal uit andere landen, toeristen uit Duitsland en Zuid- Afrika. Twee Sri Lankanen en wij uit Nederland. Zo speelden we gezellig een tijdje volleybal.

Eind van de middag weer naar het guesthouse terug voor een lekker Hollands gerecht, aardappelen, karbonade, boontjes en wortelen.
Na het eten kwam Siri nog even praten. Hij vertelde dat hij nog geen serieuze reacties had gehad. Erg jammer, maar misschien komen die nog. Nog even afwachten dus.

• 08 Januari 2016 - 16:49

Eva:

Spannend, afwachten.

• 08 Januari 2016 - 17:37

Ma:

Wij vinden het ook erg spannend! Wachten af! Fijn dat jullie je vermaken! Nog een paar dagen maar!