"Even rust na alle indrukken van gisteren - Reisverslag uit Aluthgama, Sri Lanka van Antony Vinke - WaarBenJij.nu "Even rust na alle indrukken van gisteren - Reisverslag uit Aluthgama, Sri Lanka van Antony Vinke - WaarBenJij.nu

"Even rust na alle indrukken van gisteren

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Antony

31 December 2015 | Sri Lanka, Aluthgama

Donderdag 31 december

Vanochtend stonden wij rond 9 uur op, dat betekende dus uitslapen voor Sri Lakaanse begrippen.

Na het ontbijt zijn we op Siri's terras aan de rivier gaan zitten. Daar hebben wij heerlijk rustig een boek gelezen. Antony's had een autoweek van Jeffrey gekregen, terwijl ikzelf (heel toepasselijk) een boek van Derk Bolt las. Derk reist al 20 jaar lang over de wereld voor het televisieprogramma Spoorloos van de KRO. Over zijn avonturen heeft hij het door mij gelezen boek met de titel "altijd ergens anders" geschreven.

Siri zou tot 13:00 uur bij de autogarage zijn voor onderhoud aan zijn Nissan-bus. Vanaf 2 januari gaan Antony, Siri en ik een 6-daagse tour door Zuid Sri Lanka maken (Kandy, Nuwara Eliya, Ela, Yala national park). Op zich dus een fijn gevoel dat de bus wordt nagekeken. Uiteindelijk bleek het in de garage toch wat meer werk. Dat gaf ons de gelegenheid verder te lezen, waarbij ik nog een beetje ben verbrand op mijn schouders.

In Aluthgama hebben wij bij een bakker een lunch gehad. De lunch bestond voor Antony uit brownies en voor mijzelf uit ijs. Daarna heb ik een schilderij met olifanten gekocht, die wil ik in mijn woonkamer thuis gaan ophangen.

Nadat Siri klaar was bij de garage zijn we samen met hem naar de apotheek gegaan. Ik heb daar oordruppels gekregen, ivm oorpijn. Daarna hebben we een foto van de vrouw die Antony 30 jaar geleden aan zijn NL-ouders gaf, laten uitvergroten. Tot slot ben ik met Siri nog even naar de vismarkt geweest (Antony lust geen vis), dat was wel indrukwekkend met zelfs een tonijn van 42 kg.

Nadat we weer bij Siri thuis waren, kwam een journalist van de krant. Op 8 januari zal de foto die we hebben laten maken in de krant worden gepubliceerd. Daarbij wordt een oproep geplaatst waarbij zal worden gevraagd wie die vrouw is en waar ze verblijft.

Vanavond hebben we een bbq, met oa de vis die we op de markt hebben gekocht. De zoon van Siri en Kenneth hebben vuurwerk gekocht, dus het belooft een knallend begin van het nieuwe jaar te worden.

Morgen gaan we even een nieuwe telefoon kopen, het nummer van dat toestel plaatsen wij onder de oproep in de krant.

Groeten,
Thijs

• 31 December 2015 - 14:45

Janny:

Hoi Thijs en Antony, leuk om ook iets van jou te le zen Thijs!
    Wij vinden het erg jammer dat de zoektocht zo verloopt,maar Antony we houden nog hoop ,!
    Wie weet levert de foto reacties op.
    We wensen jullie een mooie trip ,probeer te genieten! En over een paar uurtjes een goede jaarwisseling!

• 31 December 2015 - 15:09

Thijs' Zus:

Ik wens jullie allen een fijne jaarwisseling en heel veel geluk voor 2016 toe! X

• 31 December 2015 - 18:01

Gea :

Hallo Antony en Thijs, weer een mooi verslag vanjullie belevenissen! En spannend of de foto reactie gaat opleveren! We wensen jullie een goede jaarwisseling toe. Groeten Wim en Gea